Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta - tel. 13 43 78 531 (w dni robocze w godz. 8:00 - 14:00)

Skargi i wnioski pacjentów Wojewódzkiego Szpitala Podkarpackiego im. Jana Pawła II w Krośnie przyjmowane są w dni robocze w godzinach 8:00 - 14:00, pokój 204 (poziom administracji).

Tryb składania skarg i wniosków pacjentów:

1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie ustnej (osobistej) oraz pisemnej (w tym za pośrednictwem poczty elektronicznej).
2. Skargi ustne przyjmowane są przez Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta Szpitala oraz przez Z-cę Dyrektora ds. Lecznictwa.
3. W razie zgłoszenia skargi ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę i przyjmujący zgłoszenie.
4. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi, imię i nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
5. Wszystkie wpływającego do Szpitala skargi (zarówno ustne jak i pisemne) ewidencjonowane są w Rejestrze znajdującym się u Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta.
6. Skargi i wnioski składane są:
- pisemnie na adres Wojewódzki Szpital Podkarpacki im. Jana Pawła II w Krośnie ul. Korczyńska 57, 38-400 Krosno,
- ustnie Z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa – we wtorki od 1300 do 1400, po wcześniejszym ustaleniu terminu w Sekretariacie Szpitala,
- pisemnie lub ustnie Pełnomocnikowi - w siedzibie Szpitala w Krośnie przy ul. Korczyńska 57, od poniedziałku do piątku od 800 do 1400, telefon: 13 43 78 531, komórkowy : 693 030 016,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: skargi@krosno.med.pl.
7. Skargi, wnioski, bez podania imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu do korespondencji (miejscowość z oznaczeniem kodu pocztowego, nazwę ulicy/numer domu, mieszkania) autora pisma, pozostawia się bez rozpoznania.
8. Skargi, uwagi i wnioski mogą być składane w interesie publicznym, w imieniu własnym lub innej osoby za jej zgodą.
9. Skargi i wnioski nienależące do kompetencji Dyrektora przekazuje się – nie później niż w ciągu 7 dni od dnia jej otrzymania – do właściwego organu, z powiadomieniem o tym fakcie wnoszącego skargę, albo wskazuje się skarżącemu właściwy organ;
10. Jeżeli z treści skargi (uwag, wniosków) złożonej pisemnie nie można ustalić jej przedmiotu, Pełnomocnik wzywa wnoszącego skargę (uwagi, wnioski) do złożenia w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi, uwagi lub wniosku bez rozpatrzenia.
11. Skargę załatwia się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
12. Pacjent hospitalizowany ma prawo do złożenia skargi ustnej bezpośrednio Kierownikowi Oddziału lub osobie, która go zastępuje. Z ustnej skargi sporządza się notatkę, którą przekazuje się Z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa. Wszyscy pacjenci Szpitala mogą wyrażać swoją opinię o udzielanych przez Szpital świadczeniach opieki zdrowotnej za pomocą anonimowych ankiet w systemie PASAT IKP oraz PASAT AOS realizowanym przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia dostępnych na stronie Szpitala: www.krosno.med.pl - „Ankieta satysfakcji”.